Oktatási zűrzavar, káosz a rend látszatában

Néha jönnek hozzám fiatalok, segélykérően és mosolyogva, 11 évestől 18 évesig bárki, rokonaim, ismerőseim megjelennek az ajtóban:

- Segíts! - hangzik a kérés, persze az utolsó utáni utolsó percben, mert az nálunk már csak így szokás. 

Íme, az átlagos eredmény: magyar nyelvtanból nulla, történelemből üres fej, irodalomból semmi, földrajzból azt sem tudja, hol a szomszéd falu, zenei téren lady gagáig (direkt írtam kisbetűvel) terjed neki, nyelvek ugyan minek, hisz van Google fordító, s nem jut el a tudatáig, hogy azért kell a növény a kertbe, hogy ő kapjon levegőt (ezt egy mai 18 évesnek szép szóval el kell magyarázni)...

Jóravaló, többet érdemlő gyerekek, - a legtöbben legalábbis -, nem dohányoznak, nem isznak, nem szórakozással telik a napjuk, és sorolhatnám. Aztán nekik szegezem a kérdést egyesével:

- Egész pontosan mit nem tudsz?

S hallatszik a válasz:

- Kezdjük a legelejéről, mert semmit! 

- Miért, mi volt a suliban a héten? Majd "döbben az arcom", leesik az állam vagy fokozhatnánk a változatos történeteket, melyek a mai fiatalok általános értelmi szintjének alapvető meghatározói:

- Hiszen szünet van! (Folyamatosan szünet van, csoda, hogy után a napi 5-6 óra helyett utána 7-8 óra az iskola? Mire belekezdenek végre valamibe, újra kitör egy  felesleges szünet a sok túlterhelt nebulónak.)

- A tanár egész héten nem volt iskolában, tíz óránk elmaradt, nincs helyettesítés! (variációk: 1 hete, 2 hete, 1 hónapja - nyelvekből, matekból, fizikából, magyarból stb.)!

- A tanárnő megharagudott ránk egy osztálytársam miatt, s azóta minden óra elején közli, csináljunk, amit akarunk! (Azaz nem dolgozik az adónkból jó pénzért semmit, egész évben egész osztályokkal, s ezt megengedheti magának.)

- Az idén még nem volt irodalom, a tanár bejön, és saját verseit olvassa fel az órán, majd közli, hogy elemezzük! (Az irodalom történetének csúcsélménye!Három esztendőn át egy luxusgimnáziumban.)

- Nem tudom, a tanár rosszul volt, egész évben betegeskedett, minden óra elmaradt.

- Bánk bán? A mi könyvünkben nincs, már régen kihúzták! Mi nem tanuljuk Zrínyit, hiszen nem tananyag, nem kell tudni! Ne kérdezz már ilyeneket! - orrom alá dugja a könyvet, tényleg sehol semmi. (1995!!!)

- Egész héten az iskolai bulira készültünk, minden órán, minden elmaradt! (Hajam szála az égnek áll... - ez amúgy sorozatos sztori)

- Tíz német órán egy nyelvtani anyaggal jutottunk tovább, mondom, hogy nem tanultunk semmi újat (10.osztályban még mindig a főnévragozásnál tart heti 13 órában. EU-s tankönyvből persze. Ennyi órában lassan le kellett volna nyelvvizsgázni).

- Azt mondta a némettanár, hogy az angol fontosabb, a német nekünk úgysem kell, így minden németen angoloztunk! (S akkor mégis hogy lesz két előírt nyelvvizsgád?)

- Azt mondta a töritanár, nézzünk Szulejmánt a nyáron, mert ő volt a világ legnagyobb uralkodója (Atyaúristen!), majd utána egész órán a családjának a gondjairól beszélt.   

- Nincs könyvünk! (?????)

Évnyitóra megyünk: az igazgató éppen előadást tart, a szülők és tanulók még csak sorba sem állva szerte az udvaron kaotikus rendben - pontosabban rendetlenségben - a telefonjukat pörgetik, nagyjából rá sem hederítenek, ugyan mit magyaráz! Fegyelem nulla, figyelem zéró, tanulási szándék ugyanígy, fejlődés, innováció, értelem elmarad!

Hamarosan majd csak pörgetik a telókat: a koreaiét, japánét, amerikaiét, kínaiét idegen földön, eközben idegenekre mosogatnak majd jó pénzért - talán éppen ez volna a cél?

Ilyen hozzáállással mindent elveszíthetnek, mert az oktatóknak ugyan mindegy?! Nem az ő jövőjük, nem az ő gyerekeikkel szórakoznak, hanem mások gyermekeinek jövőjét teszik tönkre éppen. S vajon a fiatalok lesznek-e a hibásak?

(Tisztelet a még lelkes kivételeknek, úgy tűnik, számuk egyre fogyatkozik ...)

Mindezek után még kérdezik odafent, mi a baj az oktatással, miért van ennyi üresfejű diák, miért vesztettünk választásokat, miért szavaznak idegenre, amikor azt sem tudhatják, ki az idegen és ki nem az, hiszen "tabula rasa" a fejük, ők még addig sem jutottak el, hogy volt-e honfogaláls?! Csak látnak egy fiatalt, aztán fiatal a fiatalra szavaz, az a menő, ennyi! A többit neki: NEM KELL TUDNIA! Ezután lehet lázítani a lebutított ifjúságot: tüntikézésere és sztrájkokra iskolaidőben, hiszen addig sem kell dolgozni (nem elég hosszú a sok szünet?) - a mi adónkból!

https://hisziapiszi.blogstar.hu/./pages/hisziapiszi/contents/blog/86637/pics/15748552059041401_800x600.jpg
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?